Η διαμορφωτική αξιολόγηση επιτρέπει στους εκπαιδευόμενους να παρακολουθούν και να προβληματίζονται σχετικά με την πρόοδο της μάθησής τους.
Η τακτική ανατροφοδότηση επιτρέπει στους εκπαιδευόμενους να ελέγχουν τις γνώσεις και την κατανόησή τους και να εργάζονται ειδικά στις αδυναμίες τους.
Η διαμορφωτική αξιολόγηση ενθαρρύνει την ενεργητική μάθηση, καθώς οι μαθητές πρέπει να εφαρμόζουν και να αναθεωρούν συνεχώς τις γνώσεις τους.
Η διαμορφωτική αξιολόγηση επιτρέπει στους εκπαιδευόμενους να θέτουν τους δικούς τους μαθησιακούς στόχους και να παρακολουθούν την πρόοδό τους.
Προφορική ανατροφοδότηση κατά τη διάρκεια του μαθήματος:
Οι εκπαιδευτικοί παρέχουν στους μαθητές προφορική ανατροφοδότηση σχετικά με την πρόοδο και τις επιδόσεις τους κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.
Πλεονεκτήματα
Άμεση ανατροφοδότηση, άμεση αλληλεπίδραση μεταξύ καθηγητών και μαθητών, δυνατότητα διευκρίνισης ερωτήσεων και παρεξηγήσεων.
Γραπτές εργασίες και τεστ
Οι εκπαιδευόμενοι ολοκληρώνουν γραπτές εργασίες ή τεστ για να ελέγξουν τις γνώσεις και την κατανόησή τους.
Πλεονεκτήματα:
Ευκαιρία για αυτοαναστοχασμό, εξατομικευμένος ρυθμός, ευκαιρία για στοχευμένη επανάληψη και εμπέδωση του μαθησιακού υλικού.
Οι διαμορφωτικές αξιολογήσεις επιτρέπουν στους εκπαιδευόμενους να προβληματιστούν σχετικά με τη δική τους μαθησιακή πρόοδο και να αναγνωρίσουν τα δυνατά και αδύνατα σημεία τους.
Οι διαμορφωτικές αξιολογήσεις επιτρέπουν στους εκπαιδευόμενους να θέτουν τους δικούς τους μαθησιακούς στόχους και να παρακολουθούν την πρόοδό τους.
οι διαμορφωτικές αξιολογήσεις προωθούν την αυτορρύθμιση, καθώς οι μαθητές σχεδιάζουν, παρακολουθούν και αξιολογούν τη μάθησή τους ανεξάρτητα.
Μέσω των διαμορφωτικών αξιολογήσεων, οι εκπαιδευόμενοι λαμβάνουν ανατροφοδότηση σχετικά με τα λάθη τους και μπορούν να τα διορθώνουν στοχευμένα.
Οι διαμορφωτικές αξιολογήσεις παρακινούν τους μαθητές να δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό και να βελτιώνονται συνεχώς.
Η τακτική επανεξέταση της μαθησιακής προόδου οδηγεί σε:
Η αποτελεσματική διαχείριση του χρόνου επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να αξιοποιούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον διδακτικό χρόνο και να ενσωματώνουν διαφορετικές στρατηγικές αξιολόγησης στα μαθήματα χωρίς να διακυβεύεται η μαθησιακή πρόοδος.
Η κατάλληλη διαχείριση του χρόνου επιτρέπει στους εκπαιδευόμενους να προγραμματίσουν χρόνο για προβληματισμό και αυτοαξιολόγηση, ώστε να αναστοχαστούν τη δική τους μάθηση και να αναγνωρίσουν τα δυνατά και αδύνατα σημεία τους.
Η καλή διαχείριση του χρόνου επιτρέπει στους εκπαιδευόμενους να έχουν χρόνο για διάλογο και αμοιβαία αξιολόγηση.
Η καλή διαχείριση του χρόνου επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να έχουν χρόνο για να επικοινωνούν με τους μαθητές, να απαντούν σε ερωτήσεις, να παρέχουν ανατροφοδότηση και να υποστηρίζουν τους μαθητές στους ατομικούς μαθησιακούς τους στόχους.
Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them.
Contact:
EVBB - European Association of Institutes for Vocational Training
Sotiria Tsalamani
sotiria.tsalamani[at]evbb.eu