6.2 Ανάπτυξη αποτελεσματικών στρατηγικών διαμορφωτικής αξιολόγησης

Μαθησιακοί στόχοι

  • L.O1: Να περιγράφουν τα χαρακτηριστικά των διαμορφωτικών αξιολογήσεων
  • L.O2: Να εξασκηθούν στις διαμορφωτικές αξιολογήσεις ως μέσο για την παροχή ανατροφοδότησης
  • L.O3: Να συνθέτουν στρατηγικές διαμορφωτικής αξιολόγησης κατά περίπτωση

Σημασία της διαμορφωτικής αξιολόγησης στη μάθηση στην ανεστραμμένη τάξη

  • Η διαμορφωτική αξιολόγηση επιτρέπει στους εκπαιδευόμενους να παρακολουθούν και να προβληματίζονται σχετικά με την πρόοδο της μάθησής τους.
  • Η τακτική ανατροφοδότηση επιτρέπει στους εκπαιδευόμενους να ελέγχουν τις γνώσεις και την κατανόησή τους και να εργάζονται ειδικά στις αδυναμίες τους.
  • Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να χρησιμοποιούν τη διαμορφωτική αξιολόγηση για να προσαρμόζουν τα μαθήματα στις ανάγκες των μαθητών και να παρέχουν εξατομικευμένη υποστήριξη.
  • Η διαμορφωτική αξιολόγηση ενθαρρύνει την ενεργητική μάθηση, καθώς οι μαθητές πρέπει να εφαρμόζουν και να αναθεωρούν συνεχώς τις γνώσεις τους.
  • Η διαμορφωτική αξιολόγηση επιτρέπει στους εκπαιδευόμενους να θέτουν τους δικούς τους μαθησιακούς στόχους και να παρακολουθούν την πρόοδό τους.
  • Η διαμορφωτική αξιολόγηση επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να βελτιώσουν τη μαθησιακή διαδικασία και να καταστήσουν τη διδασκαλία πιο αποτελεσματική.

Στόχοι της διαμορφωτικής αξιολόγησης

Στόχος 1

Στόχος 2

Στόχος 3

Στόχος 4

Τύποι διαμορφωτικής αξιολόγησης

Σημασία της ανατροφοδότησης

  • Η ανατροφοδότηση παρέχει στους εκπαιδευόμενους πληροφορίες σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση μάθησης και τις επιδόσεις τους.
  • Η ανατροφοδότηση επιτρέπει στους εκπαιδευόμενους να αναγνωρίζουν τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία τους και να εργάζονται ειδικά στις αδυναμίες τους.
  • Η ανατροφοδότηση παρακινεί τους εκπαιδευόμενους να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους και να εξελίσσονται περαιτέρω.
  • Η ανατροφοδότηση επιτρέπει στους εκπαιδευόμενους να θέτουν τους δικούς τους μαθησιακούς στόχους και να παρακολουθούν την πρόοδό τους.
  • Η ανατροφοδότηση υποστηρίζει τη μαθησιακή διαδικασία βοηθώντας τους εκπαιδευόμενους να αναστοχαστούν σχετικά με τις διαδικασίες σκέψης τους και να εμβαθύνουν την κατανόησή τους.

Προώθηση του αυτο-αναστοχασμού μέσω διαμορφωτικών αξιολογήσεων

1

2

3

4

5

Τακτική επανεξέταση της μαθησιακής προόδου

Η τακτική επανεξέταση της μαθησιακής προόδου οδηγεί σε:

  • Προώθηση της ανεξάρτητης μάθησης
  • Αύξηση των κινήτρων και της δέσμευσης των μαθητών
  • Βελτίωση της κατανόησης και της εφαρμογής του μαθησιακού περιεχομένου
  • Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών
  • Υποστήριξη της ανάπτυξης δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων
  • Ενθαρρύνετε την ενεργό συμμετοχή στη μαθησιακή διαδικασία και την αλληλεπίδραση με άλλους μαθητές
  • Βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και της προόδου των μαθητών

Τεκμηρίωση για διαμορφωτική αξιολόγηση

  • Παρατηρήσεις σημειώσεων: Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να κάνουν παρατηρήσεις κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και να τις καταγράφουν σε ένα σημειωματάριο ή σε ένα ηλεκτρονικό αρχείο.
  • Ανατροφοδότηση εγγραφής: Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να καταγράφουν προφορική ή γραπτή ανατροφοδότηση για τους μαθητές, ώστε να τους παρέχουν λεπτομερή ανατροφοδότηση.
  • Τεκμηρίωση της μαθησιακής προόδου: Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να τεκμηριώνουν τη μαθησιακή πρόοδο των μαθητών, ώστε να παρακολουθούν την εξέλιξή τους με την πάροδο του χρόνου.
  • Ψηφιακά εργαλεία τεκμηρίωσης: Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία, όπως συστήματα διαχείρισης μάθησης ή διαδικτυακά χαρτοφυλάκια για την τεκμηρίωση παρατηρήσεων, ανατροφοδότησης και δειγμάτων εργασίας.
  • Τεκμηρίωση ανατροφοδότησης από ομότιμους: Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να τεκμηριώνουν τις συνεδρίες ανατροφοδότησης από ομότιμους για να παρακολουθούν και να αξιολογούν τις ανταλλαγές μεταξύ των μαθητών.
  • Σύνοψη της μαθησιακής προόδου: Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργούν τακτικές περιλήψεις της προόδου των μαθητών, ώστε να είναι δυνατή η ολοκληρωμένη αξιολόγηση.

Importance of flexibility in the development and adaptation of formative assessment strategies

  1. Προσαρμογή σε διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες: Η ευελιξία επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν διαφορετικές στρατηγικές για την κάλυψη των διαφορετικών αναγκών των μαθητών.
  2. 2 Εξέταση των ατομικών μαθησιακών στυλ: Μέσω ευέλικτων στρατηγικών αξιολόγησης, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να προσαρμόζονται στα διαφορετικά μαθησιακά στυλ και να επιτρέπουν στους μαθητές να μαθαίνουν με τον τρόπο που προτιμούν.
  3. προσαρμογή στην πρόοδο της μάθησης: Οι ευέλικτες στρατηγικές αξιολόγησης επιτρέπουν στους εκπαιδευτικούς να λαμβάνουν υπόψη τους τη μαθησιακή πρόοδο των μαθητών και να προσαρμόζουν ανάλογα τη διδασκαλία τους.
  4. Προσαρμογή σε διαφορετικούς μαθησιακούς στόχους: Οι ευέλικτες στρατηγικές αξιολόγησης επιτρέπουν στους εκπαιδευτικούς να εξετάζουν διαφορετικούς μαθησιακούς στόχους και να προσαρμόζουν την αξιολόγηση αναλόγως
  5. προώθηση της μάθησης από ομότιμους: οι ευέλικτες στρατηγικές αξιολόγησης επιτρέπουν στους εκπαιδευόμενους να αλληλεπιδρούν και να μαθαίνουν ο ένας από τον άλλον, δίνοντας ανατροφοδότηση ο ένας στον άλλον

Τεκμηρίωση για διαμορφωτική αξιολόγηση

  • Παρατηρήσεις σημειώσεων: Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να κάνουν παρατηρήσεις κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και να τις καταγράφουν σε ένα σημειωματάριο ή σε ένα ηλεκτρονικό αρχείο.
  • Ανατροφοδότηση εγγραφής: Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να καταγράφουν προφορική ή γραπτή ανατροφοδότηση για τους μαθητές, ώστε να τους παρέχουν λεπτομερή ανατροφοδότηση.
  • Τεκμηρίωση της μαθησιακής προόδου: Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να τεκμηριώνουν τη μαθησιακή πρόοδο των μαθητών, ώστε να παρακολουθούν την εξέλιξή τους με την πάροδο του χρόνου.
  • Ψηφιακά εργαλεία τεκμηρίωσης: Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία, όπως συστήματα διαχείρισης μάθησης ή διαδικτυακά χαρτοφυλάκια για την τεκμηρίωση παρατηρήσεων, ανατροφοδότησης και δειγμάτων εργασίας.
  • Τεκμηρίωση ανατροφοδότησης από ομότιμους: Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να τεκμηριώνουν τις συνεδρίες ανατροφοδότησης από ομότιμους για να παρακολουθούν και να αξιολογούν τις ανταλλαγές μεταξύ των μαθητών.
  • Σύνοψη της μαθησιακής προόδου: Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργούν τακτικές περιλήψεις της προόδου των μαθητών, ώστε να είναι δυνατή η ολοκληρωμένη αξιολόγηση.

Διαχείριση χρόνου στο πλαίσιο των διαμορφωτικών αξιολογήσεων - 4 βασικές πτυχές 

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them.

Contact:
EVBB - European Association of Institutes for Vocational Training
Sotiria Tsalamani
sotiria.tsalamani[at]evbb.eu