6.1 Αξιολόγηση της μάθησης σε μια αναποδογυρισμένη τάξη

Μαθησιακοί στόχοι

  • L.O1: Να περιγράψει τα είδη των αξιολογήσεων που μπορεί να εφαρμόσει ένας εκπαιδευτικός
  • L.O2: Να ερμηνεύσει τη σχέση μεταξύ της ανεστραμμένης τάξης και των μεθόδων αξιολόγησης
  • L.O3: Να αναγνωρίζουν την αξία των ψηφιακών εργαλείων και της δημιουργικής σκέψης στην ανεστραμμένη τάξη σε σχέση με τις αξιολογήσεις

Στόχοι της αξιολόγησης σε μια ανεστραμμένη τάξη

1

2

3

4

Διαμορφωτική έναντι αθροιστικής αξιολόγησης

Η διαμορφωτική αξιολόγηση στην ανεστραμμένη τάξη χρησιμοποιείται για την παρακολούθηση της μαθησιακής προόδου των μαθητών κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας και την παροχή ανατροφοδότησης για τη βελτίωση της μάθησής τους.

Η αθροιστική αξιολόγηση στην ανεστραμμένη τάξη λαμβάνει χώρα στο τέλος μιας μαθησιακής ενότητας και χρησιμεύει για την αξιολόγηση των γνώσεων και των δεξιοτήτων που απέκτησαν οι μαθητές.

Επισκόπηση των συστημάτων αξιολόγησης κατά τη διάρκεια της μάθησης στην ανεστραμμένη τάξη

Αξιολόγηση των γνώσεων μετά την εφαρμογή της μάθησης στην ανεστραμμένη τάξη - 4 επιλογές με μια ματιά

Αξιολόγηση από ομότιμους ως εργαλείο για την επανεξέταση της μαθησιακής προόδου

Η αυτοαξιολόγηση ως μέθοδος προβληματισμού

Η αυτοαξιολόγηση ως μέθοδος αναστοχασμού στην ανεστραμμένη τάξη:

Σημασία της ανατροφοδότησης

Η ανατροφοδότηση παίζει καθοριστικό ρόλο στη μάθηση στην ανεστραμμένη τάξη. Ακολουθούν ορισμένοι λόγοι για τους οποίους η ανατροφοδότηση είναι σημαντική στην ανεστραμμένη τάξη:

  1. να αξιολογούν την πρόοδο της μάθησης: Η ανατροφοδότηση επιτρέπει στους μαθητές να αξιολογούν τη μαθησιακή τους πρόοδο και να κατανοούν πόσο καλά έχουν κατανοήσει το μαθησιακό περιεχόμενο. Τους βοηθά να αναγνωρίσουν τα δυνατά και αδύνατα σημεία τους και να προσαρμόσουν τις στρατηγικές μάθησης.
  2. διόρθωση σφαλμάτων: Η ανατροφοδότηση βοηθά τους μαθητές να αναγνωρίζουν και να διορθώνουν τα λάθη τους. Τους δίνει τη δυνατότητα να εντοπίζουν παρανοήσεις ή κενά στην κατανόηση και να τα διορθώνουν.
  3. κίνητρα και αυτοπεποίθηση: Η θετική ανατροφοδότηση ενισχύει τα κίνητρα και την αυτοπεποίθηση των μαθητών. Τους ενθαρρύνει να συνεχίσουν και να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό. Η εποικοδομητική ανατροφοδότηση τους βοηθά επίσης να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους και να εξελιχθούν περαιτέρω.
  4. βελτίωση των στρατηγικών μάθησης: Η ανατροφοδότηση δίνει στους μαθητές μια ένδειξη για το ποιες στρατηγικές μάθησης είναι αποτελεσματικές και ποιες μπορεί να χρειαστεί να προσαρμοστούν. Τους επιτρέπει να προβληματιστούν σχετικά με τις μαθησιακές τους διαδικασίες και να βελτιστοποιήσουν την προσέγγισή τους.
  5. προσαρμογή του μαθήματος: Η ανατροφοδότηση είναι επίσης σημαντική για τον εκπαιδευτικό ώστε να προσαρμόσει το μάθημα στην ανεστραμμένη τάξη. Η ανατροφοδότηση από τους μαθητές επιτρέπει στον εκπαιδευτικό να αναγνωρίσει ποια θέματα ή έννοιες πρέπει να εξηγηθούν περαιτέρω ή να διερευνηθούν σε μεγαλύτερο βάθος. Αυτό επιτρέπει τη στοχευμένη και εξατομικευμένη υποστήριξη των μαθητών.

Ψηφιακά εργαλεία αποτίμησης

  • Τα διαδικτυακά εργαλεία κουίζ, όπως το Kahoot, το Quizizz ή το Socrative, είναι χρήσιμα τεχνολογικά βοηθήματα στη μάθηση στην ανεστραμμένη τάξη.
  • Συνεργατική επεξεργασία εγγράφων: Εργαλεία όπως το Google Docs ή το Microsoft Office 365 επιτρέπουν στους μαθητές να εργάζονται από κοινού σε έγγραφα και να παρέχουν ανατροφοδότηση.
  • Εργαλεία ανάλυσης βίντεο, όπως το Edpuzzle ή το PlayPosit, επιτρέπουν στους εκπαιδευτικούς να προσθέτουν διαδραστικά στοιχεία σε βίντεο. Οι μαθητές μπορούν να απαντούν σε ερωτήσεις ή να λύνουν εργασίες κατά τη διάρκεια του βίντεο
  • Οι πλατφόρμες μάθησης, όπως το Moodle ή το Schoology, προσφέρουν λειτουργίες για την αξιολόγηση και την ανατροφοδότηση των εργασιών και των τεστ. Οι καθηγητές μπορούν να ανεβάζουν εργασίες, οι μαθητές μπορούν να τις επεξεργάζονται και οι καθηγητές μπορούν να παρέχουν ανατροφοδότηση

Ο ρόλος της διαχείρισης του χρόνου στην αξιολόγηση της μάθησης στην ανεστραμμένη τάξη

  • Το μοντέλο της ανεστραμμένης τάξης απαιτεί καλό χρονοπρογραμματισμό, καθώς οι μαθητές μαθαίνουν σε μεγάλο βαθμό εκτός τάξης. Ένα αποτελεσματικό σύστημα διαχείρισης του χρόνου βοηθά τους μαθητές να αξιοποιούν στο έπακρο τον χρόνο μάθησης και να ολοκληρώνουν τις εργασίες τους στην ώρα τους.
  • Ένα σύστημα διαχείρισης χρόνου επιτρέπει στους μαθητές να ιεραρχούν και να οργανώνουν τις εργασίες τους. Μπορούν να καθορίσουν ποιες εργασίες πρέπει να ολοκληρωθούν πρώτες και ποιες είναι λιγότερο επείγουσες. Και βοηθά τους μαθητές να μειώσουν το άγχος, καθώς μπορούν να προγραμματίζουν και να οργανώνουν καλύτερα τις εργασίες τους.

Η αποδοτική οργάνωση υποστηρίζει την αξιολόγηση στη μάθηση στην ανεστραμμένη τάξη

  • Η καλή οργάνωση επιτρέπει στους μαθητές να δομήσουν τη μαθησιακή τους διαδικασία. Μπορούν να οργανώνουν το μαθησιακό τους υλικό, να κρατούν σημειώσεις και να αποθηκεύουν σημαντικές πληροφορίες.
  • Η καλή οργάνωση επιτρέπει στους μαθητές να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τους μαθησιακούς πόρους. Μπορούν να οργανώνουν το υλικό τους, να επισημαίνουν τις σημαντικές πληροφορίες και να έχουν εύκολη πρόσβαση σε αυτό.
  • Η καλή οργάνωση βοηθά τους μαθητές να είναι πιο παραγωγικοί. Μπορούν να προγραμματίζουν καλύτερα τις εργασίες τους, να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά το χρόνο τους και να ελαχιστοποιούν τους περισπασμούς.
  • Η καλή οργάνωση ενθαρρύνει τους μαθητές να αναλάβουν την ευθύνη για τον εαυτό τους. Μαθαίνουν να οργανώνουν τις δικές τους μαθησιακές διαδικασίες και να αναλαμβάνουν την ευθύνη για τη μάθησή τους.

Σημασία της επικοινωνίας με τους μαθητές στο πλαίσιο της αξιολόγησης

Η επικοινωνία με τους μαθητές σχετικά με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης στη μάθηση με τη μέθοδο της ανεστραμμένης τάξης έχει μεγάλη σημασία. Ακολουθούν ορισμένοι λόγοι:

  1. Ανατροφοδότηση και προβληματισμός: Η επικοινωνία σχετικά με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης επιτρέπει στους μαθητές να λαμβάνουν ανατροφοδότηση και να προβληματίζονται σχετικά με τις επιδόσεις τους.
  2. διευκρίνιση των προσδοκιών: Με την επικοινωνία σχετικά με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αποσαφηνίσουν τις προσδοκίες τους από τους μαθητές. Μπορούν να εξηγήσουν ποια κριτήρια χρησιμοποιήθηκαν στην αξιολόγηση και ποιοι στόχοι πρέπει να επιτευχθούν.
  3.  κίνητρα και αναγνώριση: Η επικοινωνία σχετικά με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να αναγνωρίζουν και να αναγνωρίζουν τα επιτεύγματα των μαθητών. να συνεχίσουν τη μάθησή τους.
  4. Υποστήριξη για τον καθορισμό στόχων: η κοινοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης βοηθά τους μαθητές να θέσουν τους στόχους τους και να παρακολουθούν την πρόοδό τους.
  5. Ατομική υποστήριξη: Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να προσφέρουν ατομική υποστήριξη με την κοινοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης.

Σημασία της επικοινωνίας με τους γονείς, τους εργοδότες στο πλαίσιο της αξιολόγησης

  • Διαφάνεια και πληροφόρηση: Η επικοινωνία σχετικά με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης επιτρέπει στους γονείς ή τους εργοδότες να ενημερώνονται για τη μαθησιακή πρόοδο των μαθητών.
  • Συνεργασία και υποστήριξη: Η επικοινωνία σχετικά με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης επιτρέπει στους γονείς ή τους εργοδότες να συνεργαστούν με τους εκπαιδευτικούς και να υποστηρίξουν τους μαθητές.
  • Προώθηση της μάθησης: Η επικοινωνία σχετικά με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης επιτρέπει στους γονείς ή τους εργοδότες να υποστηρίξουν τη μάθηση των μαθητών.
  • Κίνητρα και αναγνώριση: Η επικοινωνία σχετικά με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης δίνει τη δυνατότητα στους γονείς ή τους εργοδότες να αναγνωρίσουν και να εκτιμήσουν τα επιτεύγματα των μαθητών.

Προκλήσεις της αξιολόγησης στη μάθηση με εναλλασσόμενη τάξη

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them.

Contact:
EVBB - European Association of Institutes for Vocational Training
Sotiria Tsalamani
sotiria.tsalamani[at]evbb.eu