Η προσέγγιση της ανεστραμμένης τάξης αντιστρέφει την παραδοσιακή δομή της τάξης, μετατοπίζοντας την παράδοση του περιεχομένου εκτός του διδακτικού χρόνου.
Λεπτομερής ανάλυση της αντίστροφης δομής της τάξης, με έμφαση στην προετοιμασία πριν από την τάξη και την εμπλοκή στην τάξη
Ανάλυση του αντίκτυπου της μετατόπισης των παθητικών μαθησιακών δραστηριοτήτων εκτός της τάξης για την προώθηση διαδραστικών και ελκυστικών εμπειριών εντός της τάξης
Επεξήγηση του ρόλου της τεχνολογίας στη διευκόλυνση της ανεστραμμένης μάθησης και της σημασίας της για την προώθηση της ευελιξίας και της προσαρμοστικότητας
1. Προετοιμασία πριν από την τάξη:
2. Δραστηριότητες στην τάξη:
3. Ενσωμάτωση τεχνολογίας:
4. Ανατροφοδότηση και αξιολόγηση:
Ιστορική επισκόπηση
Προώθηση
Διαφορετικές παραλλαγές, μοναδικά χαρακτηριστικά, εφαρμογές.
Διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, ανάγκες μαθητών.
Συνδέεται με κάθε παραλλαγή.
✔ Ανανέωση των δυναμικών της τάξης
✔ Ενισχυμένη συμμετοχή των μαθητών
✔ Βαθύτερη εννοιολογική κατανόηση
✔ Ευελιξία και προσβασιμότητα
✔ Βελτιστοποιημένες αλληλεπιδράσεις δασκάλου-μαθητή
Η επικοινωνία με τους μαθητές σχετικά με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης στη μάθηση με τη μέθοδο της ανεστραμμένης τάξης έχει μεγάλη σημασία. Ακολουθούν ορισμένοι λόγοι:
Εξατομικευμένη υποστήριξη: Οι εκπαιδευτικοί παρέχουν εξατομικευμένη καθοδήγηση, διευκρινίσεις και ενθάρρυνση, προωθώντας τη βαθύτερη κατανόηση.
Ενδυνάμωση: Οι μαθητές αναλαμβάνουν την ευθύνη της μαθησιακής τους διαδρομής, εξερευνώντας τα ενδιαφέροντά τους και συμμετέχοντας σε αυτοκατευθυνόμενη μάθηση.
Αμοιβαίος σεβασμός: Η σχέση μαθητή-καθηγητή εξελίσσεται σε μια εταιρική σχέση κοινής ευθύνης και αμοιβαίου σεβασμού
Ενισχυμένη μάθηση: Γνωρίστε τη μεταμορφωτική δύναμη της εναλλασσόμενης μάθησης για τον εμπλουτισμό των σχέσεων μεταξύ μαθητών και καθηγητών και την ενίσχυση της ακαδημαϊκής επιτυχίας.
1. Ψηφιακό χάσμα:
Άνιση πρόσβαση των μαθητών στην τεχνολογία και τη συνδεσιμότητα στο διαδίκτυο.
Οι ανισότητες εμποδίζουν την ενασχόληση με το υλικό πριν από την τάξη, επηρεάζοντας τη συμμετοχή στην ανεστραμμένη μάθηση.
Ο μετριασμός απαιτεί από τα σχολεία να εξασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση σε αναγκαίους πόρους για όλους τους μαθητές.
2. Αντίσταση στην αλλαγή:
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που είναι συνηθισμένοι στις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας μπορεί να αντισταθούν στη στροφή προς την αντίστροφη μάθηση.
Ορισμένοι μαθητές προτιμούν παθητικές μεθόδους διδασκαλίας, ενώ οι εκπαιδευτικοί μπορεί να δυσκολεύονται με τις νέες τεχνολογίες.
Το ξεπέρασμα της αντίστασης προϋποθέτει την καλλιέργεια μιας κουλτούρας καινοτομίας και την παροχή ισχυρών ευκαιριών επαγγελματικής ανάπτυξης.
3. Αντίσταση στην αλλαγή:
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που είναι συνηθισμένοι στις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας μπορεί να αντισταθούν στη στροφή προς την αντιστραμμένη μάθηση.
Μερικοί μαθητές προτιμούν μεθόδους παθητικής διδασκαλίας, ενώ οι εκπαιδευτικοί μπορεί να παλεύουν με τις νέες τεχνολογίες. Η υπέρβαση της αντίστασης περιλαμβάνει την καλλιέργεια μιας κουλτούρας καινοτομίας και την παροχή ισχυρών ευκαιριών επαγγελματικής εξέλιξης.
Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them.
Contact:
EVBB - European Association of Institutes for Vocational Training
Sotiria Tsalamani
sotiria.tsalamani[at]evbb.eu